Pilates

zajęcia z pilatesu

Pilates, modny, popularny, a przede wszystkim zdrowy sport dla każdego. Pilates jest systemem ćwiczeń, mających na celu rozciągnięcie i uelastycznienie wszystkich mięśni ciała. Warto przynajmniej raz w  tygodniu wziąć te zajęcia pod uwagę. Dlaczego? Odpowiedzi szukajcie poniżej.

Według założeń twórcy (Josefa Humbertusa Pilatesa) metoda ta przyczyniać się ma do wzmocnienia mięśni bez rozbudowania, odciążenia kręgosłupa oraz  poprawy postawy. System pilates łączy w sobie elementy jogi, baletu i ćwiczeń izometrycznych.

Dla kogo pilates?

Wydaje się, ze jest to sport typowo kobiecy. Nic bardziej mylnego. Ta metoda treningowa jest idealnym uzupełnieniem wielu dyscyplin sportowych. Ćwiczeni wykonywane podczas zając są dostosowywane do umiejętności i wieku osoby trenującej. Zatem pilates może uprawiać każdy, starzy, młodszy, kobieta i mężczyzna. Ćwiczenia są spokojne i prowadzone w taki sposób, aby nie obciążać kręgosłupa i stawów. Będą więc idealnym rozwiązaniem dla osób borykających się z dolegliwościami tych partii ciała.

Zalety pilatesu

Pilates wpływa na trzy sfery naszego życia: Poprawia sprawność fizyczna, gwarantuje i przywraca zdrowi oraz polepsza ogólne samopoczucie.

pani z piłkąPoprawa sprawności fizycznej za pomocą:

  • nauki właściwej postawy
  • Zwiększenia ruchomości kręgosłupa
  • Ujędrnienia ciała i polepszenia jego elastyczności
  • Wzrostu siły mięśni tułowia
  • Poprawy stabilności miednicy oraz  barków
  • Zwiększenie odporności na kontuzje

 Polepszenie zdrowia poprzez:

  • rehabilitację po urazach;
  • poprawę koordynacji ruchowej;
  • pracowanie na poczuciem równowagi ;
  • wzmacnianie mięśni brzucha i kręgosłupa po ciąży;
  • łagodzenie dolegliwości, których źródłem są bóle krzyża;
  • oprawa sprawności układu oddechowego , krążenia i pokarmowego;
  • pomoc w leczeniu i rehabilitacji wielu schorzeń: zwyrodnienia stawów, stwardnienia rozsianego, skrzywień kręgosłupa.

 Poprawa samopoczucia dzięki:

  • wpływowi na lepszy wyglądu ciała, poprawę samooceny i jakości życia;
  • redukcji stresu i dolegliwości z nim związanych;
  • przywróceniu równowagi ciała i umysłu.

Sedno pilatesu

pani z piłkaPilates to zajęcia sprzyjające relaksowi. Atmosfera panująca podczas treningu jest wyciszona, światło odpowiednie, a muzyka dopasowana do nastroju. Typowy trening składa się z zestawu ćwiczeń, które nie trwają dłużej niż 90 minut. Każde ćwiczenie powtarza się około 10 razy, co zapobiega nudzie i monotonii treningu.  Podczas ćwiczeń istotną rolę odgrywa prawidłowe  oddychanie i kontrola przepony. Maksymalne korzyści uzyskamy trenując minimum dwa, trzy razy w tygodniu. Zaś pierwsze, zauważalne efekty pojawiają się po około 10-20 sesjach treningowych. Pilates jest bezpieczną metodą, jednak niektórych przypadkach osoby pragnące trenować powinny skonsultować się z lekarzem lub rehabilitantem przed rozpoczęciem ćwiczeń. Zasady te dotyczą kobiet w ciąży, osób powyżej 40 roku życia, ciepiących na schorzenia układu krążenia, zaburzenia kostno-stawowe, czy osoby ze znaczną nadwagą lub otyłością.

Krótki instruktarz dla poczatkujących:

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany. Required fields are marked *

*