Home » Odchudzanie » Odchudzające hula hop

Odchudzające hula hop

talia z centymetrem

Hula hop to zabawka dzieciństwa. Opanowanie umiejętności sprawnego kręcenia kółkiem pozwalało nam na długie zabawy w gronie najbliższych koleżanek i kolegów. Często także było powodem do podziwiana co sprawniejszych osób w tej dyscyplinie. Zapomniane hula hop wraca do łask dzięki temu, że wspomaga odchudzanie. Regularne i odpowiednie ćwiczenia pozwalają nam tracić centymetry w talii w bardzo przyjemny sposób.

Ćwiczenia z kołem pomagają nam modelować sylwetkę. Dzięki nim talia staje się smuklejsza, a mięśnie brzucha mocniejsze. To jednak nie wszystko. Ćwiczenia z hula hop pomagają nam także wyszczuplać inne parte ciała, w zależności od mięśni, które ćwiczymy. Systematyczna praca z kółkiem wzmacnia kręgosłup, modeluje pośladki, wysmukla ramiona i pomaga kształtować prawidłową postawę. To z pozoru proste ćwiczenie jest dobrym sposobem na odchudzanie, gdyż podczas godziny treningu spalamy ponad 400 kcal.

Warto poznać najważniejsze tajniki prawidłowej techniki, aby móc cieszyć się efektami jakie przynosi praca z hula-hop. Zaczynając swoją przygodę należy nauczyć się podstawowych zasad, które ułatwią nam ćwiczenia. Pierwszą jest wybór sprzętu. Internet oraz sklepy sportowe oferują szeroką gamę hula hop. Począwszy od klasycznych (gładkich), poprzez większe średnice kół, skończywszy na kołach z wypustkami. Wybór zależy od stopnia zaawansowania w technice. Na początek polecamy nieduże hula hop, bez wypustek. W miarę jak zaczniemy opanowywać prawidłową technikę możemy pokusić się o zakup droższego sprzętu, przeznaczonego dla bardziej wtajemniczonych.

Jak ćwiczyć?

Należy stanąć w lekkim rozkroku, jedną nogę delikatnie wysunąć do przodu. Wciągnąć brzuch, wyprostować plecy, a nogi lekko ugiąć w kolanach. Hula hop umieszczamy na wysokości talii i zaczynami zabawę. Kręcimy dookoła w dowolną stronę. Czas i intensywność zależą on naszych celów i umiejętności. W miarę jak dojdziemy do wprawy możemy pochylić ciało do przodu, wypinając pośladki do tyłu, tak aby kręcić kółkiem w pozycji poziomej.

Pamiętajmy, aby ostrożnie traktować ćwiczenia z hula hop. Z tyłu, w okolicy talii zlokalizowane są wrażliwe na stłuczenia nerki. Z uwagi na mikrourazy, do których może dojść podczas treningu zaleca się, aby hula hop nie było jedynym wybieranym zestawem ćwiczeń na wysmuklenie talii. Częściej polecamy wykonywać brzuszki i tradycyjne ćwiczenie, niewymagające dodatkowego sprzętu.

Hula-hop pomaga w odchudzaniu. Jednak nie jest to dobry sposób na spalenie tkanki tłuszczowej. Zajęcia z hula-hop nie należą do treningu aerobowego.  Zatem ćwiczenia z kołem warto poprzedzić przynajmniej 25 minutowym joggingiem, basenem lub jazdą na rolkach. Trening aerobowy pomoże nam skutecznie spalać tkankę tłuszczową.

Dodaj Komentarz

Twój adres email nie będzie wyświetlany. Required fields are marked *

*